Backpacken & San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Babs Hees - WaarBenJij.nu Backpacken & San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Babs Hees - WaarBenJij.nu

Backpacken & San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Babs

02 November 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Hi!

Het is weer een hele tijd geleden dat ik iets op mijn blog heb gepost, ik vind het namelijk ook niet heel erg nodig om mijn dagelijkse dingen er iedere keer op te zetten want deze zijn iedere keer redelijk hetzelfde aangezien de kids gewoon naar school gaan en zo verveelt het op een begevend moment ook met lezen, en verder ga ik hier vaak naar starbucks, ergens wat eten of een filmpje kijken of naar de bios of stappen in DownTown.

Inmiddels al weer 3 weken geleden ben ik in Lost Creek Wilderness gaan backpacken met nog 3 anderen, 1 au pair ( Meritxell ) en 2 jongens die hier in Colorado wonen. Dit was een hele nieuwe ervaring voor mij aangezien we met onze grote backpacken met alles er in o.a. je slaapzak, tent, eten, etc. moesten gaan lopen in de bergen. Dit was ook niet erg makkelijk met zo'n zware rugzak op je rug en de hoge altitude waardoor je snel buiten adem raakt maar verder was het een super ervaring. De eerste avond was het moeilijk om het vuur aan te krijgen omdat al het hout nat was en het eerder die dag of de dag ervoor waarschijnlijk had geregend, na 2uur proberen hadden we nog steeds geen kampvuur en het was al donker en koud. Totdat ik naar mijn tas liep om daar wat wc-papier uit te halen om daar mee vuur te maken kwam ik mijn DEO tegen. Hier in America hebben ze geen Deo spray bussen maar alleen maar rollers dus hun stonden me erg raar aan te kijken toen ik zei dat we hier vuur mee konden maken. Toen ik liet zien wat je er mee kon was iedereen erg blij en de jongens vonden het vooral vet om met de deo te spray'en om het vuur aan te krijgen, helaas was mij deo op en moest ik het de rest van de dagen zonder doen ( we konden natuurlijk ook nergens douchen ) maar we hadden in ieder geval wel vuur!
De volgende dag gingen we de berg op lopen via een trail en zo kwamen we op een grote boulder terecht waarvan het uitzicht enorm mooi was want je kon overal kijken. Helaas ging het ook een beetje regen en een heeeeel klein beetje sneeuwen maar dit duurde gelukkig maar een half uurtje en daarna was het weer droog en konden we daarna verder lopen. We ging van het trail af en gingen tussen de boulders lopen ( klimmen ) naar beneden, dit was soms ook erg gevaarlijk omdat het best glad was en je hebt natuurlijk nog steeds die grote rugzak op je rug. Maar uiteindelijk was het wel enorm gaaf om te doen. We hadden hierna weer een plekje gevonden waar we konden overnachten dus ik en Meritxell hadden de tent opgezet en de jongens hadden zich bezig gehouden met het vuur, dit keer lukte het in 1 x, nadat we de tent hebben opgezet hadden we nog wat hout gezocht en konden we lekker chillen bij het kampvuur, zonder vuur was het ook echt niet mogelijk om buiten te zitten want het was echt heeel koud!! Na een koude nacht zijn we de volgende dag weer terug naar de auto gelopen en naar huis gereden. En ik ga sowieso nog een keer backpacken maar dan als het ietsje warmer is..

De week erop ben ik naar een Haunted mansion voor Halloween geweest met 2 vriendinnen en O MY GOD, dit was zoooo eng.. hahaha

De week daarna, afgelopen weekend, ben ik in San Francisco geweest!
Wat een geweldige stad is dat, ik had heel erg veel geluk met het weer aangezien het in San Francisco vaak heel erg mistig kan zijn en dan zie je zowat niks. Ik ging daar Anthe opzoeken die samen met mij de vlucht had naar New York en bij mij op de kamer sliep tijdens de orientatie.
Ik kwam donderdag rond 4 uur aan en ze kwam mij ophalen met de kinderen bij het treinstation. We hebben daarna gegeten en zijn even in San Ramon geweest om een Halloween outfit voor haar te kopen, aangezien het Halloween weekend was en wij in onze outfits uit zouden gaan. Vrijdag moest Anthe werken en ben ik San Francisco alleen ingegaan. Ook het weer kan hier erg verschillend weer zijn maar het was een hele blauwe hemel dus ik wou perse de Golden Gate Bridge zien als het helemaal helder was want de kans zat er in dat het de andere dagen mistig was en dan kun je hem gewoon niet zien. Dus ik ben naar het vistor center gegaan en daarn info gevraagd hoe ik daar kwam, ik moest de bus pakken en een keer overstappen en dan zou die daar recht voor stoppen. Dit ging gelukkig allemaal zoals het hoorde en gelukkig zijn Americanen ook altijd erg blij als ze je kunnen helpen en vooral als ze horen dat je een accent hebt.
Na de Golden Gate ben ik terug de bus in gegaan met nog geen idee waar ik naar toe zou willen, voor mij zat een vrouw die belgisch praatte dus ik sprak haar aan, ook zij was niet de beroerste om mij te helpen en ze woonde al 2 jaar in SF en zei dat ik naar Haight Ashbury moest gaan, ze vertelde niet echt wat daar te zien was maar wel dat het een hele leuke buurt was. Ondertussen toen ik op een andere bus aan het wachten was kwam ik een Japans meisje tegen die met hetzelfde mapje rond liep en ook onderweg was naar Haight Ashbury, dus we zijn daar uiteindelijk samen naar toe gegaan. Dit was uiteindelijk een echte hippie buurt en leuke kleine winkeltjes heel veel daklozen en al die gekleurde huizen dat je ziet in films over SF. Toen we daar doorheen waren gelopen waren we op onze map aan het kijken waar we nog meer heen konden, aangezien zij al een stuk langer bezig was had ze al meer gezien dat wat ik had gezien, en daarna kwam er nog een Nederlands meisje uit Den Bosch bij die ook met hetzelfde mapje rond liep. Ik wou heel erg graag naar de Lombardstreet 'croockest street' in SF deze straat is zo stijl dat ie met kleine bochtjes naar beneden gaat en erg populair in SF. Het japanse meisje was hier al geweest maar het andere Nederlandse meisje nog niet dus uiteindelijk zijn wij daar naar toe gegaan en is het Japanse meisje naar JapenesTown gegaan in SF.
Jammer dat we bij die straat geen auto hadden want ik had er dolgraag naar beneden willen rijden, dus ik heb hem nu maar gewoon gelopen haha. Daarna ben ik nog even met dat meisje wat gaan drinken en zij is terug naar haar Hostel gegaan en ik ben door Chinatown terug naar de trein gelopen en bij het trein station in Walnut Creek kwam Anthe mij weer ophalen.
Die avond zijn we uitgegaan in San Francisco in onze Halloween outfits, ik weet niet of het aan Halloween weekend lag maar je kan wel beter uitgaan in SF dan in Denver haha.
We kwamen die ochtend pas om 7am thuis, de volgende dag waren we best moe en zijn we in de middag naar Fishermanm's warf gegaan en hebben we daar gegeten.
'savonds zijn we weer terug naar Walnut Creek gegaan en zijn we daar ook gebleven met het uitgaan wat ook erg leuk was, en zo hoefde we ook niet weer tot 6u op de trein te wachten maar konden we gewoon een taxi pakken.
Zondag zijn we naar Alcatraz gegaan, dit is dat gevangenis eiland in SF en hebben we daar een tour door heen gehad, dit was wel heel leuk en interesant om te zien. ( Hier zat dus ook Al Capone 'Scarface' in de gevangenis ) en daarna hebben we een baycruise gedaan en zijn we nog onder de Golden Gate gevaren, dit was ook wel leuk maar heel veel wind en het was heel koud.
Na de Baycruise moest ik me snel haasten om naar het Airport te gaan om mijn vlucht niet te missen ( 20 min voor vertrek checkte ik mezelf pas in ) en zo kwam ik weer terug in Denver.

Nu gaan we iets plannen om het weekend van Thanksgiving te doen maar dan iets wat niet zo ver weg is omdat het reizen dan enorm duur is omdat iedereen dan bij z'n familie wilt zijn.

• 04 November 2012 - 11:28

Tante Ilse En Ome Jos:

Hoi lieve Babs

Geweldig Babs, dat moeten wij toegeven. Je bent daar al heel goed thuis en dat doet ons heel goed.
    Hier gaat ook alles goed . Wij moeten dikwijls aan jou denken , maar als wij jou verslag lezen zien wij dat het jou heel goed gaat. Je hebt er goed aan gedaan om deze stap te nemen ( petje af). Wij wensen jou nog heel veel plezier. Tot de volgende keer.

Kusjes van Ome Jos en Tante Ilse en niet te vergeten een pootje van onze Kinky.

xxx

• 11 November 2012 - 10:04

Tante Lian En Jan:

hoi Babs, je begint al een echte avonturier te worden . Je kunt al overleven in de mountains door vuur te maken (deo) zo zie je maar weer ga nooit van huis zonder je deospray.Hebben ze daar geen oma en opa au pairs nodig dan melden wij ons graag aan haha. Nog heel veel actie en plezier daar (wat jou aardig lukt). geniet er maar van dikke kus xxx van tante Lian en Jan till next time