First Days in the United States in NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Babs Hees - WaarBenJij.nu First Days in the United States in NYC - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Babs Hees - WaarBenJij.nu

First Days in the United States in NYC

Blijf op de hoogte en volg Babs

15 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

Ik zit nu inmiddels al zo'n ruim anderhalve week in de united states, en het bevalt tot nu heel erg goed.

Maandag 6/8 kwam ik aan op airport Newark, mijn heen vlucht was gelukkig met 2 andere Nederlandse meiden dus ik was niet helemaal alleen, toen we op de airport aankwamen werden we opgewacht door iemand van APIA ( Au pair in America ) voordat we konden gaan moesten we nog even wachten op 2 andere groepen 1 uit Duitsland en de andere uit Bangkok of Hong Kong.
Uiteindelijk aangekomen bij het Sheraton hotel kregen we een kleine introductie en onze sleutel voor onze kamer, ik zat bij 1 van de Nederlandse meiden op de kamer, Anthe, na dat we onze spullen hadden gedumpt in de kamers zijn we even gaan zwemmen in het hotel om wat beweging te hebben naar die lange vlucht. Savonds kwam ons 3e huisgenootje binnen, Georgia.
De orientatie was erg lang, saai en alles werd wel 3 x herhaald. Ook zaten er veel meiden bij die amper engels konden dus die het dan alsnog voor de 4 of 5e keer na vragen.. erg vervelend..
Dinsdag avond mochten we naar NEW YORK CITY!!! Waar we met z'n alle heel erg naar uit keken..
New York is precies zoals in de films, heeeel veel taxi's, stilstaande auto's die zomaar toeteren ookal zien ze zelf dat het onmogelijk is om er langs te komen.. Daarna zijn we naar de Top of the Rock geweest en zo kan je over heel NYC heen kijken wat heel erg gaaaf was!! Vervolgens moesten we weer terug de bus in en gingen we door naar NY Time Square, helaas hadden we daar maar een halfuurtje dus we zijn snel naar de M&M store gerend en foto's gemaakt en ook op Time Square zelf zijn we maar heel even geweest omdat we snel terug moesten voordat de bus weg ging, we zijn ook nog snel in een souvinier store geweest om daar natuurlijk de I LOVE NY shirt te kopen! :D

Donderdag avond zouden we eindelijk naar onze hostfamily's gaan, ik en Ela ( een ander meisje die ook in Denver komt te wonen ) zouden samen vliegen, eenmaal ingecheckt en door de security heen was er nog niks aan de hand met onze vlucht en zou die gewoon optijd zijn.... kwatiertje later was onze vlucht vertraagd..... en even later was onze vlucht gecancelled, nu hebben ze veel ervaring met gecancellede vluchten bij APIA, we moesten alleen maar even een belletje plegen en dan zou een taxi ons op komen halen, dit werd gelukkig allemaal gedaan en we waren naar een paar uur weer terug in het Sheraton hotel en konden daar gewoon nog gaan dineren want we hadden nog geen avond eten op, dit werd allemaal heel erg goed geregeld! Er waren meer meiden met een gecancellede vlucht vanwege het weer, blijkbaar was er ergens een onweersbui waar wij voorbij moesten vliegen want in NY zelf was niks te zien. De volgende dag werden we weer opgehaald om 2:15 door een prive chauffeur die ons bij het vliegveld zou afzetten. Ik had al geen goed gevoel bij onze vlucht want het regende en onweerde in NY en van sommige waren de vluchten al gecancelled maar we moesten toch naar de airport. Onze vlucht was zoals te verwachten vertraagd, we zouden eigenlijk om 6:30 vliegen maar nu pas om 8:30, omdat we een nieuwe vlucht moesten boeken en er die dag geen rechtstreekse vlucht naar Denver was hadden we een vlucht met een overstap in Minneapolis, deze vlucht zouden we missen omdat die van ons was vetraagd dus we moesten in de rij gaan staan of er misschien een andere optie was. Uiteindelijk waren we aan de beurt, en ookal had ik een andere vlucht met de ticket in m'n hand, op de 1 of andere manier was mijn vlucht niet via NEWARK aiport maar in LaGuardia airport, erg raaar want mijn nieuwe vlucht was tegelijk geboekt met die van Ela en haar vlucht was er wel. Dus die man achter de bali wou mijn naar LaGuardia sturen maar ik had geen telefoon of niks want ik heb geen bereik in het buitenland, aangezien Ela wel een telefoon had wou ik niet dat we uitelkaar moesten gaan omdat er al zoveel gedoe was met onze vluchten, dus ik ben uiteindelijk heel erg boos geworden omdat hun mijn vlucht hebben veranderd zonder iets te laten weten terwijl ik gewoon via NEWARK zou vliegen.. De meneer zou kijken wat die voor me kon doen.. 20 minuten later....... Opeens was er een seat voor mij.. de vlucht van NEWARK naar Minneapolis was gewoon naast Ela en de vlucht van Minneapolis naar Denver was 1ste klas, want in de 2e klas was geen plaats meer, ik hoefde hier ook niet extra voor te betalen =D
Onze hostfamily's hadden een hotel geregeld waar we konden blijven in Minneapolis want onze vlucht naar Denver zou pas om 7u s'ochtends gaan, in het hotel aangekomen vroegen ze ons of we een wake-up call wouden om 4:30, dat wouden we wel en ik had zelf de wekker gezet om 4:20...
Mijn wekker ging om 4:20.. dus ik dacht ooo ik kan nog 10 min blijven liggen tot we de wake-up call krijgen van het hotel... ( die nooit kwam ) ik was terug in slaap gevallen en schrok om 5:55 wakker, onze vlucht zou gaan om 7:05, dus ik heb Ela wakker gemaakt ( gelukkig al mijn kleren klaargelegd en zo zijn we snel naar beneden gegaan en hoopte dat de bus er was) Gelukkig was de bus er en ze zeiden al oooo rustig maar je haalt de bus wel, dus ik uitgelegd dat we een wake-up call zouden krijgen die we nooit hebben gehad en dat onze vlucht over een uur zou vertrekken. De buschaffeur kon ons afzetten bij de check-in waar het gelukkig niet druk was en we moesten door de security heen en ja gelukkig haalde we onze vlucht!!!!!!!
1ste klas vliegen, ookal was het maar iets meer dan een uurtje toch leuk om een keer mee te maken, we waren nog nog eens weg en ze hadden al 3 x gevraagd of ik iets te drinken wou.
Eindelijk waren we dan aangekomen in Denver op zaterdag ochtend, en daar stond mijn hostfamily ( Bob, Quinn en Soren de hostmom was er niet bij want die ging een marathon lopen!)

Wat was ik blij om die te zien naar deze vlucht die eigenlijk maar 4 en een half uur zou duren die uiteindelijk 2 dagen heeft geduurd!

  • 16 Augustus 2012 - 21:22

    Dennis En Sandra:

    Hoi Babs,

    Fijn dat je goed bent aangekomen. (Al heeft het wel heel wat voeten in aarde gehad!)
    Hoe is het bij de familie daar? Zijn het leuke mensen? Vermaak je je een beetje?

    Heel veel groetjes van Dennis, Sandra en een dikke kus van June

  • 18 Augustus 2012 - 15:05

    Tante Ilse En Ome Jos:

    Lieve Babs

    Fijn dat je al gesetteld bent daar , het is een enorme belevenis . Geniet en heel veel succes in Denver.

    Een hele dikke kus van Tante Ilse en Ome Jos en Kinky xxx

  • 22 Augustus 2012 - 14:40

    Michelle:

    Hay,

    Ik zat je bericht te lezen via aupair.nl. Ik ben geinteresseert om een jaar te gaan werken als Aupair in Amerika. Ik zag dat jij net heen bent gegaan, dus heb ik de hele (onbeleefde) vraag of jij misschien wat informatie voor mij hebt.. Bijvoorbeeld over het voorproces, de kennismaking met de organisatie, het contact vooraf met het gastgezin, tips voor in Amerika etc.

    Alvast heel erg bedankt voor je informatie en ik zou het ook begrijpen als ik niks van je terug ontvang.
    Heel veel plezier in Amerika en bij je gastgezin.

    Mvg,
    Michelle de Vos

  • 30 September 2012 - 11:40

    Tante Ilse En Ome Jos :

    Hoi Babs

    Nog bedankt voor jou lieve kaartje .Hier gaat alles goed en zo te horen gaat het jou ook goed daar in Denver.
    We blijven op de hoogte van jou belevenis van mama en papa. Je hebt al veel gezien en geniet er van .


    heel veel kusjes van Ome Jos en Tante Ilse en Kinky xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, New York

Babs

Actief sinds 30 Sept. 2011
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 22514

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2012 - 11 September 2013

Au pair met Activity International

03 September 2011 - 17 September 2011

Gran Canaria

Landen bezocht: